onsdag 15 december 2010

Early in the morning..

Min tidiga jobbvecka denna veckan, det betyder tex. att jag var tvungen att gå upp 03.30 i morse - inte så populärt hos mig, den eviga kvällsmänniskan. Tack och lov att det är sista gången jag jobbar denna tidiga veckan, schemabyte i januari och then Im going kväll igen. Gav det här med morgon/dagschema en ärlig chans - neveeeeer again! Visst är det tokskönt att sluta jobb kl. 08.30 men inte en käft mer än jag är hemma då, och på kvällen när normala människor är hemma så måste jag lägga mig tiiiidgt om klockan ringer 03.30. Big fail!



 Igår åkte jag till Lund efter jobb, J var där & gjorde julgodis med sin syrra.
Mozartkulor, chokladkola och knäck blev det. Gott och onyttigt så det förslår men julen är ju inte till för att vara nyttig :-P



 Jag & miniJ lagade middag också - tomatrisotto, kycklingfilé och currysås *yum yum*
I morse när jag skulle gå till jobb tyckte jag att jag bara stank mat, kom efter en stund på att jag hade haft jobbhalsduken på mig under matlagningen för att jag frös.. Inte så nice att stinka matos på jobb haha.

Nu har jag bara 5 arbetsdagar kvar, så härligt! Var på Värnhems vaccinationscentral häromdagen, tvungna att få varsin dos av Dukoral *örk* Varje gång jag varit där genom åren så har de olika doktorerna rekommenderat olika vaccin trots att vi haft samma resmål. Denna gången tyckte doktorn att vi skulle ha vaccin mot tyfoid och ingen av oss minns om vi tagit den innan. Måste leta upp mitt vacinationskort! Vet att jag har fullt skydd mot hepatit A & B iaf, det är väl viktigast.

Kanske snart dags att börja packa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar